ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η διοίκηση Μπουτάρη συνεχίζει τον χορό των εκατομμυρίων για τις ιδιωτικές εταιρίες στην υπηρεσία καθαριότητας
Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου την Πέμπτη 28 Ιούλη, με το θέμα 12, η διοίκηση Μπουτάρη ξεκινά τη διαδικασία για να δώσει εκ νέου την επισκευή και τη συντήρηση των οχημάτων του δήμου σε ιδιωτικές εταιρίες. Θυμίζουμε ότι ανάλογες αναθέσεις έγιναν το 2012 ύψους άνω των 2.000.000 €, το 2013 1.300.000 €, το 2014 άνω των 4.000.000 € για 2 χρόνια. Ενδιάμεσα, δόθηκαν αρκετές χιλιάδες ευρώ και για άλλες αναθέσεις για οχήματα και μηχανήματα. Το 2015, ο δήμος Θεσ/νίκης προμηθεύτηκε 80 οχήματα, τα 50 απορριμματοφόρα. Επισημαίνουμε κάποια γεγονότα και θέτουμε κάποια ερωτήματα:
Στο μηχανουργείο του δήμου αυτή την περίοδο εργάζονται 70 εργατοτεχνίτες όλων των ειδικοτήτων. Η διοίκηση Μπουτάρη όλα αυτά τα χρόνια συνεχίζει συνειδητά την πολιτική απαξίωσης του μηχανουργείου και των άλλων υπηρεσιών. Για μεγάλο χρονικό διάστημα η αποθήκη του μηχανουργείου δεν έχει ανταλλακτικά, δεν υπάρχουν τα απαραίτητα εργαλεία και μηχανήματα, οι ράμπες δεν λειτουργούν ή είναι επικίνδυνες κ.α. Το ίδιο, βέβαια, συμβαίνει και στις υπόλοιπες τεχνικές υπηρεσίες. Οι εργαζόμενοι του μηχανουργείου, όλο αυτό το διάστημα, ζητούν τα απαραίτητα ανταλλακτικά, εργαλεία και μηχανήματα, να τους γίνουν εκπαιδευτικά σεμινάρια για τα νέα οχήματα, μέτρα υγιεινής και ασφάλειας κ.α. Οι καταγγελίες των εργαζομένων για το τι γίνεται τα τελευταία 5 χρόνια με την είσοδο των ιδιωτικών εταιριών έχουν συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο και έχουν δημοσιευθεί σε ΜΜΕ. Σε αρκετές περιπτώσεις, οι εργαζόμενοι του δήμου επισκεύασαν βλάβες σε οχήματα με ανταλλακτικά που προμήθευσε η ιδιωτική εταιρία και η ιδιωτική εταιρία πληρώθηκε ανταλλακτικά και εργασία, αφού οι συμβάσεις είναι για επισκευή και όχι μόνο για παροχή ανταλλακτικών. Μεγάλες είναι και οι υπερτιμολογήσεις που προβλέπονται από τις συμβάσεις για την επισκευή και τη συντήρηση των οχημάτων. Αν το μηχανουργείο εξοπλιστεί με τα απαραίτητα ανταλλακτικά, εργαλεία και μηχανήματα, οι εργαζόμενοι του δήμου μπορούν να επισκευάσουν και συντηρήσουν τα οχήματα με πολύ μικρότερο κόστος.
Ο δήμος Θεσ/νίκης προμηθεύτηκε απορριμματοφόρα και άλλα οχήματα το 2015, κάτι που έπρεπε να γίνει από το 2011. Αυτό είχε επισημανθεί όχι μόνο από τους εργαζόμενους, αλλά και από τον πρώτο αντιδήμαρχο καθαριότητας της διοίκησης Μπουτάρη σε δημοτικό συμβούλιο. Η διοίκηση Μπουτάρη προτίμησε για χρόνια να ρίχνει χρήματα σε τρύπιο κουμπαρά, τα παλιά απορριμματοφόρα, με μόνους κερδισμένους τις ιδιωτικές εταιρίες. Χαρακτηριστικό είναι και το γεγονός ότι τα νέα απορριμματοφόρα ήταν στο αμαξοστάσιο του δήμου από τον Μάη του 2015, μεγάλο μέρος τους πληρώθηκε τον Αύγουστο του 2015, αλλά βγήκαν στην κυκλοφορία σταδιακά από τις αρχές Δεκέμβρη του 2015 έως και τον Απρίλη του 2016. Αυτό έγινε μετά από καταγγελία της ΔΑΣ. Ξαναρωτάμε, όπως και τότε: Μήπως αυτή η καθυστέρηση έγινε για να συνεχίζουν να είναι στην κυκλοφορία μόνο τα παλιά οχήματα και έτσι να τρέχουν οι συμβάσεις με τις ιδιωτικές εταιρίες;
Στις 18 Νοέμβρη του 2015, έγινε από τη διοίκηση η παρουσίαση των νέων οχημάτων. Σύμφωνα με τα όσα είπαν, αποσύρθηκαν 7 παλιά απορριμματοφόρα. Αρχικά, η σκέψη ήταν να αποσυρθούν περισσότερα. Ο δήμαρχος Θεσ/νίκης δήλωσε ότι με την προμήθεια των νέων οχημάτων θα μειωθεί κατά πολύ και το κόστος συντήρησης. Τις περισσότερες συντηρήσεις και επισκευές τις χρειάζονται τα οχήματα της καθαριότητας. Ο δήμος απέκτησε 50 νέα απορριμματοφόρα και άλλα οχήματα για την υπηρεσία καθαριότητας. Η σύμβαση με τις ιδιωτικές εταιρίες του 2014, διάρκειας 2 χρόνων ή μέχρι να τελειώσουν τα χρήματα, ήταν ύψους κάτι παραπάνω από 4.000.000 €. Η νέα σύμβαση που θέλουν να κάνουν, ίδιας χρονικής διάρκειας, είναι ύψους 3.861.892 €. Για ποια μεγάλη μείωση του κόστους συντήρησης μιλάνε;
Η διοίκηση Μπουτάρη μπορεί να δηλώνει υπερήφανη για τον στόλο των οχημάτων, λείπουν, όμως, μικρά απορριμματοφόρα, σάρωθρα, μικρά φορτηγά για τα ογκώδη απορρίμματα, τρίκυκλα και άλλα οχήματα, ενώ εξακολουθούν να κυκλοφορούν επικίνδυνα οχήματα.
Η διοίκηση Μπουτάρη για τα παραπάνω θα επικαλεστεί το χάλι που παρέλαβε το 2011 (κανείς δεν το αμφισβητεί, αλλά έχουν περάσει σχεδόν 6 χρόνια από τότε), τη γραφειοκρατία, τις καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς για προμήθειες κ.α. Αυτό που βλέπουμε εμείς είναι ότι οι διαγωνισμοί για προμήθειες ανταλλακτικών, εργαλείων, υλικών κ.α. πάντα καθυστερούν ή και κολλάνε. Οι διαγωνισμοί για αναθέσεις σε ιδιωτικές εταιρίες μια χαρά προχωρούν, παρά τις ενστάσεις ή και την απόρριψή τους από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και τμήματα του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Το τι ακριβώς παιχνίδι γίνεται με τις ιδιωτικές εταιρίες στην υπηρεσία καθαριότητας το αποδεικνύουν και όσα έχουν δεί το φώς της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα, με τη διοίκηση Μπουτάρη να προσπαθεί να ρίξει τις ευθύνες στους «κακούς» εργαζόμενους. Σκάνδαλο για εμάς είναι οι νόμοι, τα διατάγματα και η αντεργατική- αντιλαϊκή πολιτική που ιδιωτικοποιούν δημοτικές και δημόσιες υπηρεσίες και υποδομές, με τους μεγαλοεπιχειρηματίες να θησαυρίζουν και τον λαό να χρυσοπληρώνει. Αντεργατική- αντιλαϊκή πολιτική που και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ ακολουθεί πιστά και απαρέγκλιτα και η διοίκηση Μπουτάρη εφαρμόζει όλα αυτά τα χρόνια.
Είμαστε βέβαιοι ότι η πλειοψηφία του ΣΕΔΘ («Μέτωπο Αλλαγής» και «Ανεξάρτητο»), όπως και τα υπόλοιπα σωματεία του δήμου, κουβέντα δεν πρόκειται να πούνε για τη συνέχιση της ιδιωτικοποίησης του μηχανουργείου. Άλλωστε, αρκετοί από αυτούς παραμύθιαζαν συναδέλφους ότι «οι ιδιώτες ήρθαν να βοηθήσουν και θα φύγουν», ψήφιζαν κατά σε κινητοποιήσεις ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του μηχανουργείου. Υποψήφιοί τους υπηρετούν και εφαρμόζουν την αντεργατική πολιτική της διοίκησης Μπουτάρη από διευθυντικές και άλλες θέσεις.
Καλούμε τους συναδέλφους να αγωνιστούμε για:
- Να φύγουν οι ιδιώτες από τις υπηρεσίες του δήμου
- Άμεση προμήθεια ανταλλακτικών, εργαλείων, μηχανημάτων και υλικών στο
μηχανουργείο και στις άλλες υπηρεσίες.
- Εκπαιδευτικά σεμινάρια στους εργαζόμενους του μηχανουργείου για τα νέα
οχήματα.
- Μονιμοποίηση συμβασιούχων, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
- Δημοτικές υπηρεσίες με αποκλειστικά δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα.
Γραμματεία της ΔΑΣ
27/07/2016